Navíc umožňuje plnit lahve všech velikostí, které produkujeme – od klasických 0,75 litru až po menší 0,2 a 0,375 litru, stejně jako větší 1,5 litru,“ uvedl. Investice do technologií od špičkových dodavatelů z Itálie a Německa je podle Beránka po lisovně hroznů v Mikulově druhou největší ve skupině za 20 let. Po Itálii a Slovensku jde o čtvrté zařízení v rámci vlastnické skupiny Henkell Freixenet, největšího výrobce šumivých vín na světě s téměř desetiprocentním tržním podílem. Hlavní část modernizace, instalaci velkokapacitního plniče italské firmy Kosme, byla dokončena letos o prázdninách. Plnění šumivých vín a nápojů už běží ve dvousměnném provozu s výhledovou obsluhou jedním operátorem.
Na nové lince bude skupina plnit všechny produkty, které vyrábí ve Starém Plzenci. Nově navíc umožňuje výrobu nealkoholických druhů šumivých vín, v nichž je skupina tuzemským lídrem. Ročně vyrobíme přes 1,2 milionu lahví nealkoholického Bohemia Sektu ve variantách bílé, rosé a od letošního léta novinku Bohemia Sekt ICE 0 %, řekl ředitel.
„Kromě nového plniče šlo o instalaci dopravníkových pásů a zařízení na různé druhy uzávěrů, agrafovací stroj (na drátěné čepičky) a vynášecí dopravník, který nese lahve do prvního patra. Linka je vybavena kamerou a rentgenem, který skenuje obsah lahví, čímž se ještě více zvyšuje kvalita šumivého vína,“ řekl technický ředitel Ondřej Pecha. Při instalaci jedenáctitunového plniče o rozměrech 4,2 krát 4,35 metru provedli stavbaři rozsáhlé stavební úpravy, při nichž museli ubourat části oken a stěn výrobní haly.
Ekologický krok
Modernizovaná linka spotřebovává méně energie a vody, a je tak šetrnější k životnímu prostředí. Na podporu této dlouhodobé priority instalovala skupina na střechu výrobní haly fotovoltaické panely za dalších téměř deset milionů korun a od začátku příštího roku tak bude nakupovat zhruba o pětinu méně elektřiny. Příští rok dále plánuje zlepšení pracovního komfortu ve výrobní hale.
Skupina Bohemia Sekt, která drží 60 procent na trhu šumivých vín v ČR, prodala v loňském roce přes 26 milionů lahví sektů, šumivých nápojů a tichých vín. Meziročně šlo o desetiprocentní pokles. Z toho bylo 17,5 milionu lahví šumivých vín a nápojů. Podle marketingového ředitele Martina Fouska bude letos prodej sektů vyšší, což potvrzují dosavadní čísla.