
GALERIE: Plating, ze kterého přechází zrak: Proč je vizuální podoba jídla stejně důležitá jako chuť?
Kuchařský svět je plný překvapení a inovací. Stejně jako malíři tvoří na prázdném plátně, kuchaři mají před sebou talíř, který může být čímkoliv, jen ne nudný.

Sýrová sezóna? Ještě, že trvá jen chvíli, aneb Srovnali jsme burgery podle kalorií a nestačili se divit
Každoročně se na časově omezenou nabídku v McDonald´s těší miliony lidí. Ještě, že tak. Pokud by totiž byla dostupná celý rok, patrně by to citelně zamávalo s váhou kdejakého strávníka. Vždyť jeden Swiss King se svými 4 200 kJ je téměř ekvivalentem dvou Big Maců! A to už je pořádná nálož, kterou vaše tělo pocítí.

Galerie: Amatérská cukrářka upeče bazén i loď Pirátů z Karibiku: Svět obdivuje její mistrovská díla
Kristina Dolnyk, cukrářka původem z Ukrajiny, se svou tvorbou překračuje hranice běžného cukrářství. Její výtvory působí jako umělecká díla – až je těžké uvěřit, že jsou vůbec jedlé...

Husa jako nedostatkové zboží: Budeme snad péct na Svatého Martina kuře?
Podle informací zveřejněných 4. listopadu v Praze na tiskové konferenci Českomoravské drůbežářské unie a Agrární komory ČR vykrmili čeští producenti přibližně 180 000 hus, což odpovídá zhruba 1,07 milionu porcí. Ve srovnání s loňským rokem jde o zvýšení produkce přibližně o 60 000 porcí. Zájem o husy domácího původu se neustále zvyšuje, přestože jsou finančně náročnější. Tento trend potvrzuje i rostoucí počet vykrmených hus na území ČR. Nicméně domácí produkce není schopna pokrýt celkovou poptávku, a proto je nutné dovážet husy ze zahraničí.

Nákup privátních značek je trendem, mohou ale z trhu vytlačit značkové výrobky
Prakticky všichni spotřebitelé (99 procent) v ČR nakupují podle zjištění společnosti NielsenIQ (NIQ) potraviny, které spadají mezi takzvané privátní značky (potraviny uváděné na trh samotnými obchodníky bez identifikace výrobce). Samotní spotřebitelé ale uvádějí nákup privátních značek jen ze 78 procent. Důvod? Nevnímají, že skutečně o privátní značky jde.