Tento nový produkt z pera kreativní ředitelky značky Demny Gvasalia vychází z úspěšné spolupráce s firmou Lay’s během pařížského týdne módy v roce 2022. Tehdy značka představila větší tašky, které napodobovaly skutečné obaly od Lay’s chipsů, a to v živých barvách a s texturou, která připomínala zmačkaný papír. Nové peněženky tento detail zachovávají, zohledňují však vyšší míru praktičnosti.
@ertodemirel Isn’t it great? Would you buy this? #balenciaga #paris #demna #bfrnd #parisfashionweek
A ptáte se proč Balenciaga přistupuje k výrobě doplňků podobného typu? V nedávném prohlášení kreativní ředitelky stojí, že jde o jakýsi „sociální experiment“. Tento koncept má za cíl vyvolat diskusi o hodnotě estetiky v hi-end módním průmyslu.
Prvních pár prototypů už má i své majitele, není patrně překvapením, že módní kousek vlastní jména proslulá extravagantním stylem v čele například s Kim Kardashian.
Balenciaga navíc rozhodně není jediná, kdo se nechal inspirovat potravinami. Průkopníkem „food-fashion“ je značka Moschino. Již v minulosti zaujala podobnými prvky. Například představila kabelky ve tvaru krabic od hranolků nebo balení popcornu. I kolekce Moschino, inspirovaná fast foodem, ukázala, že i zdánlivě obyčejné předměty z každodenního života mohou být transformovány do módních kousků s vysokou cenou a exkluzivitou.