Už žádné unifikované nabídky, kde se cheeseburger krčí vedle Whopperu jako sirotek. NeuralTaste využívá pokročilé strojové učení a historická data zákazníků, aby sestavoval dynamické menu reagující na celou škálu faktorů – od počasí až po momentální vytíženost pobočky. Například v horkém letním dni vám systém doporučí osvěžující ledovou kávu a lehčí variantu burgeru, zatímco v chladném počasí přihodí dvojitou porci hranolek a teplou čokoládu.
„Chceme, aby si zákazníci u nás objednávali nejen rychleji, ale především chytřeji. Pokud máte rádi pálivá jídla, nebudeme vám nabízet jemný burger. Pokud jste vegetarián, nebudeme vás obtěžovat masitými specialitami. Naše menu bude reagovat v reálném čase a zajistí, že vždy dostanete nabídku odpovídající vaší chuti,“ řekl pro Reuters technický ředitel Burger Kingu Miguel Ángel Fernández.
McDonald’s v ohrožení?
Burger King tímto krokem vstupuje do přímého souboje s McDonald’s, který už dříve investoval do umělé inteligence prostřednictvím akvizice Dynamic Yield. Zatímco McDonald’s vsadil na úpravu menu podle okolních podmínek, Burger King chce jít dál – personalizace má být natolik přesná, že algoritmus dokáže předvídat i náladu zákazníka.
Technologie prošla pilotním testováním v několika vybraných pobočkách v New Yorku a výsledky byly nad očekávání. Podle interních dat se průměrná doba objednávky zkrátila o 18 %, zatímco průměrná útrata zákazníků vzrostla o 12 %. To je číslo, které v odvětví s minimálními maržemi znamená obrovský rozdíl.

„Je to budoucnost rychlého občerstvení. Dnes si lidé zvykli, že jejich streamovací služby znají jejich vkus lépe než oni sami. My to teď přeneseme na jídlo,“ dodává Fernández.
Co dál?
Podle dostupných informací by měl Burger King spustit nový systém ve všech amerických pobočkách už do konce letošního roku. Zahraniční trhy budou následovat, přičemž prioritou jsou evropské země a Asie. Technologie se má postupně rozšířit i do mobilní aplikace a samoobslužných kiosků.
Zbývá jen otázka – opravdu si necháme jídlo vybírat algoritmem? A nebo to dopadne jako s doporučenými filmy na Netflixu, kde vám umělá inteligence tvrdí, že potřebujete vidět romantickou komedii, i když jste chtěli horor? Jedno je jisté: Burger King hodil rukavici a McDonald’s se bude muset rychle rozhodnout, zda ji zvedne.