Z běžné tržní sítě
Mutti Pelati (400 g)
Renomovaná italská značka s dlouhou tradicí. Etiketa uvádí pouze rajčata a sůl, původ je deklarován jako Itálie. Žádné zbytečné přídatné látky. Transparentní a velmi stručné složení, které odpovídá vysokému standardu.
Cirio Pelati (400 g)
Tradiční výrobce, rovněž s italským původem surovin. Složení: loupaná rajčata, rajčatová šťáva, kyselina citronová. Přidaná kyselina reguluje pH, nejde o známku horší kvality. Etiketa jasná, s uvedením hmotnosti po odkapání. Vhodný příklad vyváženého výrobku.
Valfrutta Loupaná rajčata (400 g)
Deklarovaný původ Itálie, složení odpovídá požadavkům: celá rajčata, rajčatová šťáva, kyselina citronová. Konzerva působí důvěryhodně a splňuje základní parametry kvality. Vhodná pro spotřebitele, kteří hledají standardní výrobek s jistotou italského původu.
Billa Loupaná rajčata (400 g)
Privátní značka obchodního řetězce. Etiketa uvádí loupaná rajčata, rajčatovou šťávu a kyselinu citronovou, zároveň i údaj o hmotnosti po odkapání (cca 240 g). Slabinou je chybějící konkrétní údaj o původu suroviny – značka garantuje pouze zemi výroby.
Italiamo (Lidl) / Fine Life (Kaufland, Makro)
Typické diskontní produkty deklarující italský původ, avšak bez specifikace odrůdy nebo regionu. Složení bývá podobné: rajčata, rajčatová šťáva, kyselina citronová. Etiketa informativně spíše strohá, transparentnost nižší.
Z hlediska přehlednosti, původu a složení vychází nejlépe Mutti, následovaná značkami Cirio a Valfrutta. Všechny tři nabízejí jasné složení a transparentní označení původu. Billa a Italiamo/Fine Life jsou přijatelnou ekonomickou volbou, avšak jejich etikety poskytují méně informací o původu surovin a kontrolním systému výroby.