Zakladatel a výkonný ředitel platformy Jakub Henni na dnešním setkání s novináři uvedl, že ke konci loňského roku spolupracovalo Nesnězeno s přibližně tisícovkou podniků. Oproti předchozímu roku tak šlo o více než dvojnásobný nárůst. Letos počet partnerů dál stoupá a aktuálně se pohybuje kolem 1800.
Nabídka dávno nepokrývá jen bistra a kavárny. Do iniciativy se zapojují i hotely, které poskytují nevyužité porce snídaní, a stále častěji také maloobchodní řetězce. Z těch velkých zatím potvrdil spolupráci Penny Market, další obchodníci jsou podle slov zakladatele Jakuba Henniho v jednání. „Naším cílem je letos přivést alespoň ještě jeden velký řetězec,“ uvedl Henni pro Českou tiskovou kancelář.
Aplikaci Nesnězeno si k dnešnímu dni stáhlo přes 1,1 milionu lidí, přičemž 75 % uživatelů tvoří ženy. Ještě zajímavější je však údaj o množství zachráněného jídla: od svého vzniku v roce 2018 se prostřednictvím platformy prodalo více než 1200 tun potravin, tedy přibližně 1,2 milionu jednotlivých balíčků.

Skupina Munch, pod kterou Nesnězeno dnes spadá, funguje také na Slovensku a v Rumunsku. Česká republika je po Maďarsku jejím druhým nejsilnějším trhem. Loni celý holding dosáhl obratu 7,5 milionu eur, což je v přepočtu téměř 190 milionů korun – meziroční růst byl přitom čtyřnásobný. Z každého prodaného balíčku inkasuje platforma třicet procent.
Ačkoliv je název služby na všech ostatních trzích sjednocený pod značkou Munch, v Česku se i nadále drží originální jméno Nesnězeno. „Zatím si chceme náš český brand zachovat. Do budoucna uvidíme, jestli dojde ke sjednocení názvů,“ upřesnil Henni.
V dnešní době, kdy se otázka plýtvání potravinami stává naléhavým společenským i environmentálním tématem, představuje Nesnězeno nejen chytré technologické řešení, ale především důkaz, že chuť zachraňovat jídlo se v Česku mění ve skutečný každodenní návyk. A rozhodně nejde jen o trend – jde o kulturu, která se postupně stává novým standardem.
Zdroj: Autorský text, při sestavení článku byla využita data zpravodajského servisu ČTK
