
Kolik a za co? Máslo nadále zdražuje, peněženkám naopak uleví brambory a cukr
Podle aktuálních dat Českého statistického úřadu (ČSÚ) ceny másla nadále rostou. Tento měsíc dosáhla cena 275,06 Kč za kilogram, což znamená, že běžná 250gramová kostka másla nyní vyjde na přibližně 68,80 Kč. Oproti září vzrostla cena o 11,2 %, a ve srovnání s loňským rokem dokonce o 34,04 %. Kromě másla letos dosáhly svého maxima také ceny mléka, eidamu a vajec. Naopak bílý jogurt, který v září zaznamenal nejvyšší cenu od začátku roku, v říjnu zlevnil o 9,7 % na 10,52 Kč za 150gramový kelímek.

Nová zelená opatření přinášejí ten nejčernější scénář: Ceny potravin vystřelí
Od příštího roku mohou potraviny v celé Evropě zdražovat. Důvodem tentokrát nebude inflace, ale bruselská byrokracie. Na výrobce potravin se totiž řítí „tsunami“ sporných zelených opatření, která v důsledku navýší už tak dost rozsáhlou administrativu u výrobců a zvýší jejich náklady na produkci potravin.

Máslo v hodnotě zlata: Proč se jeho cena šplhá i na 70 korun?
Zatímco v posledních několika měsících cena másla nijak nekolísala, nyní spotřebitelé zaznamenávají její růst. „Kostka“ jde pořídit i za 70 korun. Důvodem je podle odborníků vyšší cena mléčného tuku, která se projevila v celé Evropské unii.

Jan Michelfeit: Ceny obědů přesáhly psychologickou hranici 200 korun
Prvenství patří od června Jihočeskému kraji, ve městech, která do kraje spadají, přesáhla průměrná cena částku 213 korun. Co ovlivňuje nárůst a kam až se ceny mohou vyšplhat, prozradil redakci Svět potravin Jan Michelfeit ze společnosti Pluxee, která patří k největším poskytovatelům benefitů v České republice.

Cena za kilogram jablek má přesáhnout 50 korun: Pravda, nebo ne?
I když je zatím stále poněkud předčasné činit nějaké zásadnější cenové závěry, lze do konce letošního roku, ale zřejmě ještě v průběhu prvního pololetí příštího roku, s vysokou pravděpodobností předpokládat na tuzemském trhu mírný nárůst spotřebitelských cen ovoce.

Stejný produkt, ale dvakrát tak dráž? Víme, kde hledat klíč
Jednou z otázek, které si kladou spotřebitelé nejen v ČR, jsou často velmi se lišící ceny potravin (a nápojů) od stejného výrobce v různých zemí EU. Důvody se obvykle hledají v cenové strategii maloobchodu a ve výši jeho zisků, málokdo ale ví, že jednou ze zdaleka ne zanedbatelných příčin je cenová strategie velkých výrobců potravin, kterou musí i nadnárodní řetězce akceptovat.