Majonéza Nomu (volně přeloženo jako „Pijící majonéza“) přichází v elegantním kelímku o objemu 200 ml, který je k dostání za 198 jenů (přes 31 korun). Design působí luxusně, obsah už však sbírá smíšené reakce. Zatímco řetězec Lawson novinku propaguje jako „splněné přání fanoušků majonézy“, první ochutnávky odhalují odlišnou realitu.
Podle zpráv z webu Independent se uživatelé na sociálních sítích rozdělili do dvou táborů: těch, kteří se nadšeně vrhli na tuto gastronomickou kuriozitu, a těch, kteří by si raději nalili do sklenice cokoli jiného. Kritika se nejčastěji zaměřuje na konzistenci nápoje – někteří ji popisují jako příliš hustou. Ostatní odpůrci mají problém s extrémně slanou a kořeněnou chutí. Na síti X zazněly i sarkastické poznámky typu: „Užijte si ji, zatímco my ostatní budeme zvracet v koutě.“
Japonci přitom nejsou v oblasti majonézových experimentů žádnými nováčky. Tento krémový doplněk zde kraluje nejen na sendvičích či pizzách, ale také v sushi a rýžových onigiri. Zvědavci si mohou koupit dokonce naplátkovanou majonézu, kterou lze vložit mezi chleby jako plátek sýra, nebo zmrzlinu s touto příchutí.
Obhájí si nový výrobek místo na trhu?
Lawson uvedl, že nápoj se zatím prodává na zkoušku. Reakce spotřebitelů pravděpodobně rozhodnou o jeho osudu. Zatímco část fanoušků věří, že tento produkt má potenciál stát se další ikonou majonézového světa, většina zůstává skeptická.
Jak to dopadne? Ustojí majonéza svou cestu z talířů do kelímků, nebo zmizí z pultů jako jedna z nejpodivnějších potravinářských epizod moderní doby? Jedno je jisté – svět kulinářských inovací má další příběh, o kterém se bude mluvit.