Nákup privátních značek je trendem, mohou ale z trhu vytlačit značkové výrobky
Prakticky všichni spotřebitelé (99 procent) v ČR nakupují podle zjištění společnosti NielsenIQ (NIQ) potraviny, které spadají mezi takzvané privátní značky (potraviny uváděné na trh samotnými obchodníky bez identifikace výrobce). Samotní spotřebitelé ale uvádějí nákup privátních značek jen ze 78 procent. Důvod? Nevnímají, že skutečně o privátní značky jde.
Stravování ve školních jídelnách volá po změně, přesolování je ale mýtus
Jedním z často zmiňovaných zdravotních rizik je nadměrný příjem soli, stejně tak je nám často předkládáno, že se v naší zemi vyrábí mnoho přesolených potravin a nedávno médii prolétla i zpráva shrnující katastrofickou úroveň solení ve školních jídelnách. Tak to ale zdaleka není.
Nenechávejte v lese léčivé houby: Kde se ukrývají?
I když se za hlavní sezónu ke sběru hub všeobecně považují podzimní měsíce, zkušení houbaři dokáží najít dostatek hub celoročně. Pomyslný vrchol sezóny sběru hub se nicméně i tak blíží, a není proto na škodu poukázat na některé houby, které se sice běžně nesbírají, ale kterým jsou přisuzovány léčivé účinky.
Privátní značky bodují u spotřebitelů: Kdo ale stojí za jejich výrobou?
Poté, co se ceny potravin v naší zemi aktuálně stabilizovaly a některé z nich i poměrně výrazně poklesly, vzrostla poměrně logicky spotřebitelská poptávka. To samozřejmě již mnohokrát opakovaně zaznělo, zajímavější je ale, jak se oživení poptávky promítlo a promítá do chování nakupujících.
Cena za kilogram jablek má přesáhnout 50 korun: Pravda, nebo ne?
I když je zatím stále poněkud předčasné činit nějaké zásadnější cenové závěry, lze do konce letošního roku, ale zřejmě ještě v průběhu prvního pololetí příštího roku, s vysokou pravděpodobností předpokládat na tuzemském trhu mírný nárůst spotřebitelských cen ovoce.
Máte rádi Pribináček? Mlékárna naplní 280 kelímků za minutu
Tvaroh, smetana a cukr – to jsou základní složky ve světě i v Evropě originálního mlékárenského produktu s názvem Pribináček. Jeho výroba byla zahájena v roce 1954 a jeho produkce navzdory značné konkurenci stále přibývajících mlékárenských výrobků stále roste.
Umělá inteligence je skvělá, zároveň jde ale o nástroj klamání spotřebitelů
Zavedení umělé inteligence má nesporné výhody například při řízení objednávek, inventuře zásob nebo odbavování nákupů. Stejně jako může být však prospěšná, skýtá i nemalé množství rizik. Podle predikcí může například stát za zvýšením případů klamání spotřebitele.
Stejný produkt, ale dvakrát tak dráž? Víme, kde hledat klíč
Jednou z otázek, které si kladou spotřebitelé nejen v ČR, jsou často velmi se lišící ceny potravin (a nápojů) od stejného výrobce v různých zemí EU. Důvody se obvykle hledají v cenové strategii maloobchodu a ve výši jeho zisků, málokdo ale ví, že jednou ze zdaleka ne zanedbatelných příčin je cenová strategie velkých výrobců potravin, kterou musí i nadnárodní řetězce akceptovat.